22 października 2022

Mozart jest jednak cool!

 Młody (10) wrócił ze szkoły i od razu zaczyna się skarżyć na test z WO (wereld oriëntatie, czyli wiedza o świecie). 

- No i znowu będę miał słabe punkty z WO, no ale skąd ja mam znać tych wszystkich ludzi? Jakiś Mozart!  Skąd ja niby mam wiedzieć, kim był jakiś Mozart i co mnie to w ogóle obchodzi… - Biadoli Młody lekko od rzeczy zły na siebie samego, że nie sprawił się dobrze na teście. Bo on nie lubi otrzymywać niskich punktów z niczego i nie lubi nie wiedzieć.

- Jak to ty możesz nie wiedzieć kim był Mozart?! - pytam, udając przerażenie, bo Młody wszak ciągle marzy, by nauczyć się grać na pianinie czy fortepianie - Przecież Mozart to muzyk! - Mówię - No wstyd po prostu, by taki miłośnik i fan muzyki jak ty nie znał choć trochę Mozarta. Mozart jest świetny i na pewno już nie jeden „kawałek” Mozarta słyszałeś…

- No raczej nie! Nie przypominam sobie. Pewnie jakaś nudna muzyka.

Otwieram iTunesa i zapodaję Marsz Turecki - Nie mów, że tego nie znasz?

Młody słucha przez dłuższą chwilę - Nie znam, ale to niezłe… Fajne! 

Zmieniam na kolejne znane utwory i puszczam po kawałku, a Młody wykrzykuje - To znam! W grze jest przeróbka… I to jest Mozart…?! …To też znam… Jacie, ten motyw jest w „Jojo” przecież! Nie wiedziałem, że to wszystko muzyka Mozarta. Mozart jest cool! Zaraz sobie poszukam na spotify albo na youtube i będę słuchał, bo faktycznie fajna muza.



3 komentarze:

  1. I tak jest chyba z nami wszystkim, lubimy wiele kawałków, a nie wiemy, kto jest autorem...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba nie ze wszystkimi… Ja tak faktycznie mam, bo lubię czasem posłuchać jakiejś muzyki, ale nie jestem jakimś wielkim jej fanem i nawet największych gwiazd nie rozpoznam, ale takie jednostki jak mój Młody (i jego tata, czyli Małżonek) mają pofisiowane na temat muzyki i zwykle bez problemu już po kilku nutach podają wykonawcę i tytuł. Tyle, że klasycznej to nie obejmuje… 😏Bo już np takiego Michaela Jacksona to Młody większość utworów potrafi zanucić po podaniu mu tytułu. Zasadniczo rock, pop z różnych epok rozpoznaje, co dla mnie jest wręcz nie do pojęcia🤯, bo ja zwykle wszystko, co potrafię powiedzieć na temat danego utworu to „fajny kawałek” 🫣😬

      Usuń
  2. dobry nauczyciel potrafi zainteresować tematem. gratuluję że choć jeden uczeń się poddał muzycznej fascynacji. może warto pomyśleć o masowym szkoleniu piskląt?

    OdpowiedzUsuń